|
Rekonstrukce letiště Brno - Tuřany
Paťha, Radim ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je rekonstrukce provozu mezinárodního letiště v Brně a návrh nové příletové haly. Zvládnutí specifického provozu letiště v návaznosti na stávající odletovou halu a vytvoření vhodného konceptu pro přístavbu nových objektů s doplněním chybějících funkcí. Rekonstrukce řeší nedostatečnou kapacitu příletové haly a současně špatný technický stav zázemí a jeho nedostatečná kapacita provozu příletu a odletu. V tomto konceptu lze kapacitu letiště zdvonásobyt na 2 000 000 přepravených osob za rok. V konceptu, který je založen na osovosti a společné působení objektů jako celku, byly vytvořeny dva objekty, z nichž centrální část s provozy pro veřejnost (odbavení, čekací hala, restaurace, řídící věž, pronajímané plochy, zázemí celého provozu odletů a příletů) a příletová hala (kontrola, výdej zavazadel). Diplomový projekt je zpracován v rozsahu studie. Vychází z předchozí urbanistická studie řešeného území letiště v návaznosti na okolní obce a rozvoj celého území.
|
|
Odletová hala
Čech, Ondřej ; Šmak, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce objektu odletové haly letiště. Jedná se o vaznicovou soustavu tvořenou pultovými příhradovými vazníky zakřiveného tvaru s převislými konci, které tvoří markýzu nad vstupem do budovy. Vazník na rozpon 18m je svařen z trubek. Ocel použitá v projektu je běžných pevností (S355). Při návrhu konstrukce byl použit software Scia Engineer, ve kterém byl vytvořen prostorový model konstrukce.
|
|
Odletová hala
Kučera, Tomáš ; Šmak, Milan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a statické posouzení nosné ocelové konstrukce odletové haly v Ostravě. Objekt má obdélníkový půdorys o rozměrech 45x63m. Výška objektu v nejvyšším bodě je 13m. První varianta je tvořena příhradovými vazníky a vaznicemi. Prostorová tuhost je zajištěna pomocí ztužidel. Druhá varianta je tvořena příhradovou deskou. Pro zvolenou variantu byl proveden návrh spojů, kotvení a výkresová dokumentace.
|
|
Odletová hala
Kučera, Tomáš ; Šmak, Milan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh a statické posouzení nosné ocelové konstrukce odletové haly v Ostravě. Objekt má obdélníkový půdorys o rozměrech 45x63m. Výška objektu v nejvyšším bodě je 13m. První varianta je tvořena příhradovými vazníky a vaznicemi. Prostorová tuhost je zajištěna pomocí ztužidel. Druhá varianta je tvořena příhradovou deskou. Pro zvolenou variantu byl proveden návrh spojů, kotvení a výkresová dokumentace.
|
|
Rekonstrukce letiště Brno - Tuřany
Paťha, Radim ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je rekonstrukce provozu mezinárodního letiště v Brně a návrh nové příletové haly. Zvládnutí specifického provozu letiště v návaznosti na stávající odletovou halu a vytvoření vhodného konceptu pro přístavbu nových objektů s doplněním chybějících funkcí. Rekonstrukce řeší nedostatečnou kapacitu příletové haly a současně špatný technický stav zázemí a jeho nedostatečná kapacita provozu příletu a odletu. V tomto konceptu lze kapacitu letiště zdvonásobyt na 2 000 000 přepravených osob za rok. V konceptu, který je založen na osovosti a společné působení objektů jako celku, byly vytvořeny dva objekty, z nichž centrální část s provozy pro veřejnost (odbavení, čekací hala, restaurace, řídící věž, pronajímané plochy, zázemí celého provozu odletů a příletů) a příletová hala (kontrola, výdej zavazadel). Diplomový projekt je zpracován v rozsahu studie. Vychází z předchozí urbanistická studie řešeného území letiště v návaznosti na okolní obce a rozvoj celého území.
|
|
Odletová hala
Čech, Ondřej ; Šmak, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce objektu odletové haly letiště. Jedná se o vaznicovou soustavu tvořenou pultovými příhradovými vazníky zakřiveného tvaru s převislými konci, které tvoří markýzu nad vstupem do budovy. Vazník na rozpon 18m je svařen z trubek. Ocel použitá v projektu je běžných pevností (S355). Při návrhu konstrukce byl použit software Scia Engineer, ve kterém byl vytvořen prostorový model konstrukce.
|